Πρωτοετείς Φοιτητές

Πρωτοετείς Φοιτητές

Ηλεκτρονικός οδηγός για τους πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες

Το Πανεπιστήμιο Κρήτης συγχαίρει και καλωσορίζει θερμά τις νέες φοιτήτριες και τους νέους φοιτητές του. Για τη διευκόλυνση της ομαλής ένταξής σας στην πανεπιστημιακή κοινότητα, έχει δημιουργηθεί ο Ηλεκτρονικός Οδηγός Πρωτοετών Φοιτητών/Φοιτητριών. Μέσα από τον οδηγό μπορείτε να βρείτε αναλυτικές πληροφορίες για:

  • τη διαδικασία εγγραφής,
  • την ενεργοποίηση του ιδρυματικού σας λογαριασμού,
  • την έκδοση της φοιτητικής ταυτότητας (πάσο),
  • καθώς και άλλα χρήσιμα θέματα που αφορούν τις σπουδές και τη φοιτητική ζωή στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Εγγραφές Νεοεισαχθέντων (Πρωτοετών) Φοιτητών

(Πληροφορίες - Οδηγίες - Δικαιολογητικά - Ερωτήσεις)

Απαιτούμενα Δικαιολογητικά Εγγραφής Νεοεισαχθέντων (Πρωτοετών) Φοιτητών

Eνημερώνουμε τους ΝΕΟΕΙΣΑΧΘΕΝΤΕΣ φοιτητές του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026 ότι μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εγγραφής τους (27-8-2025 έως 4-9-2025)  θα πρέπει να επισυνάψουν τα παρακάτω δικαιολογητικά από 5/9/2025 έως και 15/09/2025, στην πλατφόρμα κατάθεσης δικαιολογητικών νεοεισαχθέντων φοιτητών  του Πανεπιστημίου Κρήτης:  https://eservices.uoc.gr/cases/foititikes-aitiseis/ ως ακολούθως:

  1. Αίτηση ηλεκτρονικής εγγραφής. (Στην περίπτωση που υπάρχουν λάθη στα στοιχεία του φοιτητή στην ηλεκτρονική αίτηση, η τελευταία να συνοδεύεται από βεβαίωση ταυτοπροσωπίας στοιχείων από το ΚΕΠ.)
  2. Μία (1) φωτογραφία έγχρωμη τύπου αστυνομικής ταυτότητας (σκαναρισμένη).
  3. Φωτοαντίγραφο του απολυτηρίου λυκείου
  4. Φωτοαντίγραφο Αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου
  5. Πιστοποιητικό γέννησης (μόνο για άρρενες)
  6. Υπεύθυνη δήλωση μη εγγραφής σε άλλη σχολή και γνησιότητας δικαιολογητικών (έχει αναρτηθεί ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα της Σχολής)
  7. Έντυπο ενημέρωσης για συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων (έχει αναρτηθεί ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα της Σχολής).
  8. Πιστοποιητικό Γέννησης (μόνο για άρρενες) που θα χρειαστούν πιστοποιητικό για αναβολή στράτευσης (την έκδοση του οποίου μπορείτε να ζητήσετε από τον αρμόδιο Δήμο ή από κάποιο Κ.Ε.Π.), ή κάποιο άλλο επίσημο έγγραφο όπου να αναγράφεται ο Αριθμός Μητρώου Αρρένων.
  9. Βεβαίωση Διαγραφής αφορά τους φοιτητές που ήταν εγγεγραμμένοι σε άλλο τμήμα. (Η Βεβαίωση Διαγραφής θα αποστέλλεται, υπηρεσιακά, από τη Σχολή – Τμήμα προέλευσης).

Οι εισαγόμενοι-επιτυχόντες Έλληνες πολίτες της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης οφείλουν στο ίδιο διάστημα υποβολής της αίτησης ηλεκτρονικής εγγραφής (27-8-2025 έως 4-9-2025) να αποστείλουν με ταχυμεταφορά (courier) ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως στη Γραμματεία του Τμήματος/Σχολής επιτυχίας τους σχετική βεβαίωση, ότι είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια Δήμου του Νομού Ξάνθης, Ροδόπης ή Έβρου. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής, τότε πρέπει να αποστείλουν ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως όπως παραπάνω, βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου από την οποία να προκύπτει ότι μετεγγράφηκαν σ΄ αυτόν, από Δήμο των ανωτέρω Νομών.

 

Επιτυχόντες της ειδικής κατηγορίας των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις. Οι επιτυχόντες της ειδικής κατηγορίας των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις, αφού πραγματοποιήσουν την ηλεκτρονική εγγραφή, πρέπει, οι ίδιοι ή μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου, να καταθέσουν στις Γραμματείες αυτοπροσώπως ή, εναλλακτικά, με ταχυδρομική αποστολή με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής, τα ακόλουθα δικαιολογητικά προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή τους:

  1. Ευκρινές φωτοαντίγραφο του δελτίου της αστυνομικής τους ταυτότητας ή άλλο δημόσιο έγγραφο, από το οποίο αποδεικνύεται η ακριβής ημερομηνία γέννησης και τα ονομαστικά τους στοιχεία.
  2. Ευκρινές φωτοαντίγραφο του Τίτλου απόλυσης: απολυτηρίου ή πτυχίου ή αποδεικτικού του σχολείου από το οποίο αποφοίτησαν.
  3. Ευκρινές φωτοαντίγραφο του Πιστοποιητικού διαπίστωσης της πάθησης που έχει εκδοθεί είτε α) από αρμόδια επταμελή Επιτροπή του νοσοκομείου, όπως αυτές συστήνονται κάθε χρόνο, με υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την αριθ.Φ.151/17897/Β6/2014 (ΦΕΚ 358 Β΄) κοινή υπουργική απόφαση, είτε β) από την Επιτροπή εξέτασης ενστάσεων υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό 5% η οποία συγκροτείται με κοινή υπουργική απόφαση, κατόπιν εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ) του Υπουργείου Υγείας.
  4. Τρεις (3) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.
Έλληνες του Εξωτερικού (Ομογενείς)

Οι επιτυχόντες της ανωτέρω ειδικής κατηγορίας οφείλουν οι ίδιοι να καταθέσουν για έλεγχο στις Γραμματείες των Σχολών και Τμημάτων επιτυχίας τα δικαιολογητικά τους, προκειμένου να εγκριθεί και να ολοκληρωθεί η εγγραφή τους.

(Εγκύκλιος Υπουργείου: Πληροφορίες, Οδηγίες, Διαδικασία Εγγραφής, Απαιτούμενα Δικαιολογητικά, …)

Διακριθέντες Αθλητές
Η Σχολή Επιστημών Υγείας – Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης σας καλωσορίζει και σας εύχεται καλές σπουδές και μια δημιουργική ακαδημαϊκή χρονιά!
(Πληροφορίες, Οδηγίες, Διαδικασία Εγγραφής, Απαιτούμενα Δικαιολογητικά, …)

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνονται σήμερα τα αποτελέσματα των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την κατηγορία των διακριθέντων αθλητών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Η εγγραφή των επιτυχόντων διακριθέντων αθλητών έτους 2025, στις σχολές και τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, κατά το διάστημα από Δευτέρα 27/10/2025 έως 29/10/2025. Η εγγραφή των επιτυχόντων Αθλητών θα γίνει ηλεκτρονικά μέσω πιστοποίησης του αριθμού κινητού τηλεφώνου τους, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Πληροφοριακού Συστήματος των Ηλεκτρονικών Εγγραφών.

Μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή οι επιτυχόντες, στην περίπτωση που έχουν εγγραφεί προηγουμένως σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα δηλώνουν τη Σχολή ή το Τμήμα στο οποίο είναι ήδη εγγεγραμμένοι και θα αιτούνται ταυτόχρονα τη διαγραφή τους, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή στη νέα Σχολή ή στο νέο Τμήμα.

Η αίτηση εγγραφής των επιτυχόντων μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενέχει χαρακτήρα Υπεύθυνης Δήλωσης. Οι επιτυχόντες μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα καλούνται να συμπληρώσουν τον προσωπικό τους Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής (ΑΜΚΑ), ο οποίος θα επιβεβαιώνεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ. Επιπλέον, οι επιτυχόντες θα βλέπουν τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας ή Διαβατηρίου που συμπλήρωσαν στο Μηχανογραφικό Δελτίο τους και θα είναι σε θέση να το διορθώσουν αν δε βρίσκεται πλέον σε ισχύ. Μετά την τήρηση της ανωτέρω διαδικασίας, η εγγραφή του επιτυχόντος στο 1ο Εξάμηνο σπουδών του Τμήματος επιτυχίας του έχει ολοκληρωθεί.

Κατά τη διαδικασία της Ηλεκτρονικής Εγγραφής οι επιτυχόντες είναι απαραίτητο να δηλώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, τα οποία επιβεβαιώνονται μέσω σχετικών μηχανισμών της ηλεκτρονικής εφαρμογής. Επισημαίνεται ότι η ορθότητα των στοιχείων επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς οι Γραμματείες των Σχολών/Τμημάτων θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν σε περαιτέρω διαδικασίες.

Αποτελέσματα: 24-10-25 Εισαγωγή διακριθέντων αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026

Ειδική κατηγορία εισαγωγής με Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΕΠΑΛ
Επιτυχόντες που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Νεοεισαχθέντες Φοιτητές

(οι πρώτες ερωτήσεις...)

Πότε και πώς θα γίνουν οι εγγραφές των νεοεισαχθέντων (πρωτοετών) φοιτητών στην Ιατρική Σχολή;

(1ο Στάδιο)

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται η ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης θα πραγματοποιηθεί μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, στη διεύθυνση: https://eregister.it.minedu.gov.gr/

Ποια έγγραφα θα παραλάβω μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής μου;

Έγγραφα θα παραλάβω από τη Γραμματεία μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής μου στο Τμήμα Ιατρικής.

1. Δυο (2) Βεβαιώσεις Σπουδών (πιστοποιητικό ότι είστε φοιτητής/τρια)με τον Αριθμό Μητρώου (Α.Μ.) σας.

2. Έντυπο με Οδηγίες Ενεργοποίησης Λογαριασμών Πρόσβασης στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Κρήτης με τους σχετικούς κωδικούς.

3. Με τους κωδικούς αυτούς:

  • θα έχετε πρόσβαση στην εφαρμογή Eduportal, η οποία αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος και σας παρέχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης και αλληλεπίδρασης με τη Γραμματεία του Τμήματος μέσω WEB. Μέσω του Eduportal θα μπορείτε:
    • να ανανεώνετε την εγγραφή σας στο τρέχον εξάμηνο και συγχρόνως να υποβάλλετε τη δήλωση προτίμησης μαθημάτων, εντός της τιθέμενης προθεσμίας, η οποία θα ανακοινώνετε από τη Γραμματεία του Τμήματος,
    • να έχετε πρόσβαση σε στοιχεία που αφορούν στα μαθήματα που προσφέρονται και στις βαθμολογίες των μαθημάτων στα οποία έχετε εξεταστεί, και
    • να αιτείστε στη Γραμματεία του Τμήματος την έκδοση βεβαίωσης σπουδών, αναλυτικής βαθμολογίας,πιστοποιητικών, κλπ..
  • θα μπορείτε να αιτηθείτε ηλεκτρονικά στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, την έκδοση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας (πάσο), η οποία χρησιμοποιείται και ως Δελτίο Μειωμένου Εισιτηρίου (ΠΑΣΟ) για όσους το δικαιούνται.
  • θα μπορείτε να αποκτήσετε Ιδρυματικό Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (e-mail).
  1. Μια (1) Βεβαίωση Στρατολογίας για τα αγόρια, που έχουν προσκομίσει επίσημο έγγραφο με τον Αριθμό Μητρώου Αρρένων, για την αναβολή της στράτευσης
Πώς μπορώ να αποκτήσω Ιδρυματικό Ηλεκτρονικό e-mail;
Πώς μπορώ να αποκτήσω την ακαδημαϊκή μου ταυτότητα (δηλ. πάσο και φοιτητική ταυτότητα);
Ακαδημαϊκή Ταυτότητα (πάσο)

Για να αποκτήσετε ακαδημαϊκή ταυτότητα θα πρέπει να υποβάλλετε ηλεκτρονικά την αίτησή σας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση academicid.minedu.gov.gr.

Για να μπορέσετε να πραγματοποιήσετε την ηλεκτρονική αίτησή σας θα χρειαστείτε τους κωδικούς πρόσβασης (username – password) που σας δόθηκαν από τη Γραμματεία Προπτυχιακών του Τμήματός μας κατά την εγγραφή σας.

Η ακαδημαϊκή ταυτότητα διαθέτει ισχυρά χαρακτηριστικά μηχανικής αντοχής, και ασφάλειας έναντι πλαστογραφίας. Επιπλέον, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να έχει ισχύ για όσα έτη διαρκεί η φοιτητική ιδιότητα, και να καλύπτει πολλαπλές χρήσεις, επιπλέον του Φοιτητικού Εισιτηρίου (Πάσο).

Οι ταυτότητες θα παραδίδονται στο σημείο παραλαβής που εσείς θα επιλέξετε κατά την υποβολή της αίτησής σας, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Οι νέες ταυτότητες αναγράφουν την ακριβή περίοδο ισχύος του δικαιώματος του Φοιτητικού Εισιτηρίου. Στην περίπτωση που δεν δικαιούστε Φοιτητικό Εισιτήριο, η κάρτα επέχει θέση απλής ταυτότητας.

Πότε ξεκινά το χειμερινό εξάμηνο;
Πότε και πώς θα δηλώσω τα μαθήματά μου;

Κατά την εγγραφή σας θα πάρετε από τη Γραμματεία ένα έντυπο με τους κωδικούς με τους οποίους θα έχετε πρόσβαση στην εφαρμογή Eduportal

Η ανωτέρω εφαρμογή, η οποία αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, σας παρέχει τη δυνατότητα να ανανεώνετε την εγγραφή σας στο τρέχον εξάμηνο και συγχρόνως να υποβάλλετε τη δήλωση προτίμησης μαθημάτων, εντός της τιθέμενης προθεσμίας, η οποία θα ανακοινώνεται από τη Γραμματεία του Τμήματος.

Τι είναι η "Φοιτητική Μέριμνα" και πως μπορούν να με βοηθήσουν;

Γραφείο Φοιτητικής Μέριμνας

(Το Πανεπιστήμιο Κρήτης, μέσα από τα Γραφεία Φοιτητικής Μέριμνας, υποστηρίζει και προωθεί δράσεις στήριξης των φοιτητών, καθώς και δράσεις για την πνευματική καλλιέργεια και την προσωπική ανάπτυξη τους, ενώ τους βοηθάει να διερευνήσουν αλλά και να βιώσουν τις διαφορετικές πτυχές της φοιτητικής ζωής…)

Που θα απευθυνθώ για τη Σίτιση μου;

Οι φοιτητές/φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Κρήτης έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση για δωρεάν σίτιση στα φοιτητικά εστιατόρια.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Που θα απευθυνθώ για τη Στέγασή μου;

Οι φοιτητές/φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Κρήτης έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για δωρεάν στέγαση.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Υπάρχουν υπηρεσίες Συμβουλευτικής Υποστήριξης των Φοιτητών;
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare